torsdag 11 december 2008

Sankta Lucia


Jepp, då var Luciafirandet över för i år. Det har vart en hektisk dag...t om värre än vanligt!
Jag hade en halvtimme på mej att ta mej från fackutbildningen, till fritids o hämta ungar, hem o byta om till Lucia.

när utbildningen dragit ut en kvart över tiden och jag kom ut o skulle gå till bilen kunde jag först inte hitta den. jag visste väl typ vart jag hade parkerat den så jag fick trycka på nyckeln o se vart det blinkade. inte undra på att jag inte hittade den då jag sist hade sett den var den ljusblå ( eller nåt) nu var den vit!!

Suck, det vara bara att rota fram skyffeln o sätta igång. tur att jag har en sån snäll kollega som hjälpte mig skotta fram bilen då hon visste att jag hade ont om tid!

O sen var det ju det där att ta sig genom stan...vilket e helt värdelöst när alla människor ska sluta jobben exakt samtidigt! men men... jag kom till fritids till slut,
jag halkade bara omkull EN GÅNG innan jag kom fram till portarna. hoppas ingen såg mig!

( i går drog jag igen skåp dörren över fingrarna, så jag blir inte ens förvånad över min klantighet längre)

Väl hemma var det bara att sätta plattången på värmning. Jag har aldrig fått borstat naddis hår så noggrant som idag. jag borstade o borstade o hon ville ha lenare o lenare...o sen fick jag platta håret o avsluta med att ha i hårglitter. Så vart det med det lena fina håret!

Glitter på ögonen skulle hon oxå ha. Ville att hennes mamma oxå skulle ha det, men kände mig inte riktigt på humör för att GLITTRA men trädde i ett par örhängen så hon vart iallafall liiite nöjd;) Klart morsan oxå måste va tjusig när det e Lucia.

lucian gick bra...tyvärr fick jag inte se så mycka av min dotter då den längsta tjejen i trean stod framför...bra planering..men jag hörde iallafall hur hon sjöng den lilla sångdivan!

Jag har lagt in ett kort på henne, tyvärr e det fjolårets då jag inte äger en hel digital kamera längre. Det stod högst upp på min önskelista, men då jag tror att tomten inte tycker att jag vart så snäll i år så jag kan nog glömma den!

Nåja den här historien kan hålla på i evigheter så jag slutar här!

Ska bara säga att sonen oxå hade luciafirande och han va pepparkaksgubbe. Han fick gå först i Luciatåget. det va ganska rolit och se o han e oxå en riktig sångdiva!

Konstit att mina barn alltid hörs o syns mest...
när dom har en sån tystlåten o tillbaka dragen mamma!!!

En sak till! På utbildningen var det en kvinna som oxå e arbetsplatsombud. Det va en HET kvinna med ett jäkla humör. oj vad hon trätade. Det var riktgt kul!

O så finns det folk som tycker att jag e ilsk!!?=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken söt liten Lucia! Att du har så stora barn!? Du är ju bara "lilla" Johanna ju... ;)
*Kram*