söndag 1 mars 2009

10-9

Det vart resultatet av mamma-son matchen. Vinst till grabbarna alltså!
jag gjorde mitt bästa...eller nåja..men herregud jag hade ju fullt sjå hade hålla mig på fötter! Det e inte lätt att både åka på rör hålla reda på pucken o hålla i en klubba! jisses!

Jag var alltså inte till någon hjälp för laget, men jag ställde heller inte till så mycke oreda.
Det ända var väl att nån skrek
- Ur zon Johanna!
Vad? Vaddå zon?
Sen fick jag en såndär AHA upplevelse när jag hörde speakern:
- OFFSIDE!
Men vad f-n. kör vi med regler här oxå???!

Ni skulle sett små pojkarnas miner när nåra A-lags spelare kom ut efter första perioden. Det stod då typ 5-0 eller nå och helt plötsligt kvitterade vi mammor till 5-5. hehe... Då tappade min lillpojk nappen! Det for både handskar o klubba!

Vi körde 4ggr 12 minuter då det slutade 9-9. vi tänkte ju att pojkarna skulle vinna så vi avslutade med straffar.. O visst vann dom!

jag vill bara säga att jag höll mig i bakgrunden vid straffläggningen. Jag brukar inte banga, men eftersom det fortfarande e ett mysterium för mej hur man får med sig pucken så överlät jag det vänligt men bestämt till en annan mamma.


Det var asroligt men nu e jag trött och lite smått handikappad.
Ännu roligare blir det i morrn när jag ska hämta mina favvisar Elin & Nellan på station efter jobbet;) Det var inte i förrgår!


Over and out!

1 kommentar:

Det är ju jag som är hon... sa...

Det blir lite najs att komma ner till staden och hälsa på er :-)
Sov gott.
Ses i morgon!

Kram